Monday, August 20, 2007

Software Gr-d295u Driver

Maneuver Summer (2007 )

Il 18 agosto 2007 è entrata in vigore la versione definitiva della manovra d'estate. È approdata infatti sulla «Gazzetta Ufficiale» la legge 127 del 3 agosto 2007, che ha convertito il decreto 81/07.


Testo integrale del decreto legge: http://www.parlamento.it/leggi/decreti/07081d.htm


Tale manovra tocca argomenti di notevole interesse tra cui:


  • Studi di settore ( art. 15, c. 3- quater );
  • Elenchi IVA dei clienti e dei fornitori (art. 15, c. 3- quinquies );
  • Riscatto ai fini pensionistici del periodo di università (art. 5, c. 8);
  • Istituzione di un Fondo per il credito ai giovani (art. 15, c. 6);

  • Nuova deducibilità dei costi delle auto aziendali (art. 15, c. 7-8-9-10).

Approfondiamo i primi quattro punti sopra esposti, lasciando ad un secondo momento l'approfondimento relativo alla deducibilità dei costi delle auto aziendali.



  • Studi di settore (art. 15, c. 3- quater )

Gli studi di settore sono uno strumento utilizzato per valutare la capacità di produrre ricavi o conseguire compensi dalle piccole e medie imprese e professionisti. Gli studi sono realizzati tramite la raccolta sistematica di dati, sia di carattere fiscale che di tipo “strutturale”, che caratterizzano l’attività e il contesto economic environment in which this takes place.
They allow, therefore, to determine the revenue or fees that most likely can be attributed to the taxpayer, identifying not only the potential to generate revenues or obtain compensation, but also the internal and external factors that could cause activity limitation of the same capacity (hours of operation, market conditions, etc.).


The application of sector studies, which are attached to tax returns, allows for three different analysis on the basis of verifying the location of the taxpayer as to its "normal statistics":
- analisi della congruità;
- analisi della normalità economica;
- analisi della coerenza.


Analisi della congruità
Tramite l’analisi della congruità si determinano i livelli minimi e puntuali di ricavi o compensi attribuiti dal software alla specifica attività svolta. Viene attestato, anzitutto, se i ricavi o i compensi dichiarati sono “congrui”, cioè in linea con le stime calcolate per lo specifico contribuente.
In caso di non congruità è previsto al contribuente la possibilità di "adeguarsi", il che consiste nel dover versare più imposte rispetto a quelle effettive, in quanto calcolate sui maggiori revenues identified in field studies. If, however, where the taxpayer decides not to match the tax office will notify a notice of assessment, which finds its justification from the results of field studies.



Analysis of consistency in practice consists in verifying the accuracy of leading economic indicators characterizing the activity carried out by the taxpayer (which are predetermined for each activity, by field of study approved). The regularity of these indicators is assessed in relation to the minimum and maximum be assumed with regard to normal behavior degli operatori del settore che svolgono l’attività con analoghe caratteristiche.
Le anomalie riscontrate negli indici di coerenza potranno essere utilizzate per la selezione delle posizioni da sottoporre a controllo, pur in presenza di ricavi o compensi congrui. Ovviamente, in quest'ultimo caso detti controlli potranno essere effettuati utilizzando metodi di accertamento diversi da quello basato sugli studi di settore. Con riferimento a tal genere di anomalia l’ufficio dovrà comunque verificare se la mancata coerenza derivi da comportamenti fiscalmente irregolari, ovvero se essa derivi da insufficienze produttive dell’azienda o da inefficiente organizzazione dell’attività.


Analysis of normal economic
For tax year 2006, Article. 1, paragraph 14 of Law No. 296 of December 27, 2006 (2007 Finance Act) provides that, for the purposes of field studies, we should also take account of specific indicators of economic normality of significant importance to the identification of eligible revenues, fees and charges validly attributable the taxpayer in relation to the characteristics and operating conditions of the particular activity. In the case of "inconsistency" to one or more indicators are identified for additional sums that are added to the minimum return
estimated by analyzing della congruità.


Sono proprio questi indicatori la causa degli scontri tra le categorie di settore e l'Agenzia delle Entrate. Il decreto legge ne sgonfia la valenza prevedendo che "gli indicatori di normalità economica [...] hanno natura sperimentale e i maggiori ricavi, compensi o corrispettivi da essi desumibili costituiscono presunzioni semplici" . Viene inoltre chiarito che i contribuenti che dichiarano ricavi inferiori rispetto a quelli calcolati dai suddetti indicatori non sono soggetti ad accertamenti automatici e, in caso di accertamento, spetta all'ufficio accertatore motivare e fornire elementi di prova.

  • Directories VAT of customers and suppliers (art. 15, para 3 - d)

The performance is the sending of the list of subjects to which invoices are issued (goods and services) as well as those of subjects from which purchases were made relevant to VAT. Thus, while the bills issued are collected all recipients the same for purchases refers only to holders of VAT. Concerning the first requirement, however, to make it less costly, it is expected that for the first year (2006), are indicated only for parties titolari di partita Iva.


In ciascun elenco, vanno riportati, per ogni soggetto, il codice fiscale e l'importo complessivo delle operazioni effettuate, al netto delle note di variazioni ex articolo 26 del Dpr 633/72. Oltre all'imponibile e all'imposta è, altresì, fatto obbligo di indicare le operazioni non imponibili (ad esempio, le esportazioni) e quelle esenti, cioè quelle espressamente individuate nell'articolo 10 del Dpr 633/72.


Tale adempimento permetterà all'Agenzia delle Entrate di effettuare un controllo incrociato tra i dati indicati nella dichiarazione annuale IVA e quelli indicati appunto negli elenchi.


E 'was granted a delay to make the first submission of lists of the transactions carried out in 2006. In fact, limited to 2006 alone, the deadline for submission of the lists is as follows:
• October 15, 2007 for the majority of taxpayers;
• November 15, 2007 for persons who in 2006 achieved a turnover which allows opt for the quarterly VAT return.
For the years 2006 and 2007 data should be sent only to customers with a VAT and may be given even the subject of VAT customer or supplier.
has also been granted exclusion from communication per gli anni 2006 e 2007, per le seguenti fattispecie:
• informazioni relative a fatture di importo inferiore a Euro 154,94 registrate cumulativamente;
• fatture per le quali non è prevista la registrazione ai fini IVA;
• fatture emesse annotate nel registro dei corrispettivi;
• note di variazione riferite ad anni precedenti.
A partire dall'anno 2008, tutti i soggetti obbligati al nuovo adempimento dovranno comunicare entro il 29 aprile dell'anno successivo a quello di riferimento:
• codice fiscale e partita IVA del soggetto cui si riferisce la comunicazione degli elenchi;
• anno cui si riferisce la comunicazione;
• codice fiscale ed eventuale VAT number of the persons against whom invoices are issued;
• tax code and VAT number of subjects from which purchases were made relevant for VAT purposes;
• for each individual customer or supplier, the total amount of taxable transactions, taxable and non- free, net of related notes in change, and the amount of tax on;
• total amount of any notes and any tax on the change, covering the previous annual. It will instead be sent
information refer to the following actions: •
operations intra ;
• imports;
• Exports exports to the exclusion of so-called 'indirect' or transactions made on behalf of exporters usual.
It was also stated that the identification of items of information to be transmitted, the parties responsible will have to make reference to the year resulting from the date of the bills or notes of change, then whatever the time of accounting for the transaction.


The decree introduces a further simplification for 2006 providing for the exclusion from the obligation for all taxpayers in the simplified accounts (individuals and partnerships) and to all professionals.

  • pension Redemption for the period of university (art. 5, c. 8)

The decree establishes, with effect from 2008, a fund to finance operations and facilitative measures on redemption for pension the legal duration of this course.

  • Establishment of a Fund for the credit to young people (art. 15, c. 6)

The decree provides for the establishment at the Presidency of the Council of Ministers a special revolving fund, legal personality for the implementation of initiatives at a national to facilitate access to credit for young people aged between 18 and 40 years.







0 comments:

Post a Comment